Bloggarkiv

tirsdag, oktober 28, 2008

UiO, IOU..

Jeg må være tidenes heldigste student.

Hver gang jeg er i nærheten av å snuble i mine akademiske bestrebelser, løser deg seg på mirakuløst vis. Senest i dag.

Jeg har vært ufattelig treg på en oppgave som vi har fått utdelt for fire uker siden, og som skulle leveres inn på gruppetimen i dag. Så treg at jeg vel egentlig ikke kan si at jeg begynte før i halv ett-tiden i dag. Jeg hadde altså planer om å skrive ferdig denne oppgaven på tre-fire timer. Om jeg har superkrefter? Nei. Om jeg har høye tanker om meg selv? Tydeligvis.

Så nå satt jeg her, for ikke mindre enn ti minutter siden, og transkriberte engelske setninger så fort som fanden, og sikkert med en og annen slurvefeil. Så skulle jeg bruke min siste halvtime på oppgave to og tre. Det kunne rett og slett ikke gå. Jeg hadde ikke rukket det. Så mens jeg sitter og blar i ordboken og er helt på autopilot, lar jeg tankene vandre til andre muligheter for å få levert inn oppgaven, muligheter som ville gitt meg en time eller to ekstra. Jeg tenkte på å levere oppgaven etter gruppetimen i lærerens hylle. Så tenkte jeg på at jeg kanskje kunne gå på en annen gruppetime i samme fag og levere der, og late som at jeg ikke kunne komme på den gruppetimen jeg vanligvis kommer på. Og så slår det meg.

Det er uke 44. I uke 44 ble undervisningen flyttet til onsdag morgen. Jeg tenker "nei, det kan da ikke stemme" og ser i elevkalenderen. Det er uke 44, og jeg har ikke fonetikkgruppe før onsdag 29/10 klokken 9.15.

Takk.

Ingen kommentarer: