Bloggarkiv

torsdag, september 11, 2008

Lesesalsnotater

Kristin: jeg hater exphil

Solveig: Jeg hater exfac: "ein språkvarietet er eit sett av språktrekk som har det same sosiale bruksområdet og som høyrer heime hos eitt og same individ."

Kristin: æsj. nynorsk! haha, se på dette da: "således kan en person som gjennom et vindu betrakter min utuktige omgang med naboens kone..."

Solveig: Mer spennende enn: "Mange nyttar til dømes både DASS, DO og TOALETT. Tenk etter når du synest det høver å bruke dei tre substantiva". Ja, boka ble plutselig på nynorsk! Blæææ.

Kristin: spennende. det der var det eneste spennende jeg har lest i denne gudsforlatte boka. resten er sånn her: "for når moralens vesen antas å bestå i fornuftsmessige overenstemmelser eller uoverenstemmelser så blir andre omstendigheter uten interesse". Jasså! tar heller dassfilosofien din :)

Solveig: Hurra for dassfilosofi og fornuftsmessige overenstemmelser!

Kristin: "hvis jeg hadde tatt meg den forholdsregel å lukke vinduene før jeg henga meg til de nevnte friheter med min nabos kone, ville jeg ikke gjort meg skyldig i noen umoral". Hume har humor.

Solveig: "Hume-or". HAHAHA!

Ingen kommentarer: